placeholder

Jussi Länsitalosta FC Lahden uusi myyntipäällikkö

Länsitalo ripusti nappulat naulaan kuluneen kauden päätteeksi ja hyppää pelikentältä suoraan toimiston puolelle. Viime jouluna Lahden Ammattikorkeakoulusta kansainvälisen kaupan linjalta (International Business) valmistunut Länsitalo tarttuu uusiin haasteisiin innolla.

– Hyvät fiilikset. Kuukauden verran on pyöritelty asiaa seuran kanssa. Siinä vaiheessa kun ilmoitin, etten pelaa enää ensi kaudella, niin minua lähestyttiin ja kysyttiin olisiko tällaiseen hommaan intressejä. Mitä enemmän mietin asiaa, kiinnostus alkoi nousta ja toimitin paperini toimistolle. Oli kiva kuulla, että minuun lopulta päädyttiin ja löysimme yhteisen sävelen. Todella positiiviset ja odottavaiset fiilikset tästä, Länsitalo iloitsee.

Seuran toimitusjohtaja Tomi Honkanen toivottaa Länsitalon tervetulleeksi tiimiin.

– Palaset loksahtivat kohdilleen. Jussin mukaantulo tiimiimme täydentää hienolla tavalla hallinnon organisaatiota. Hyviä hakijoita oli useita, mutta Jussi on seuran näköinen mies; nuori, eteenpäin menevä ja valmis laittamaan itsensä likoon. Hän on fiksu ja koulutettu kaveri. Toimiston ja valmennuksen henkilöstön täydentyminen viime ja tänä vuonna vahvoilla tekijöillä ovatkin oleellisia palasia seuran kehitystyössä, kertoo Honkanen.

Myyntipäällikön tärkein tehtävä on yksinkertaisesti tuoda seuran kassaan mahdollisimman paljon rahaa.

– Niin kuin nimi kertoo, sponsoreita ja yhteistyökumppaneita tulen kartoittamaan. Koitetaan leventää meidän tämän hetkistä yhteistyökumppaniverkostoa. Taneli Okkosen kanssa hoidetaan markkinointi yhdessä. Koko toimiston porukalla tehdään yhdessä töitä ja pyritään kehittämään FC Lahden toimintaa, Länsitalo avaa tulevia työtehtäviään.

”Länkkäri” näkee, että nykyistä budjettia pitää pystyä kasvattamaan, mutta tietää sen vaativan paljon työtä.

– Itse olen sitä mieltä, että on mahdollista kasvattaa tämän hetkistä budjettia. Se vaatii kovaa työntekoa, joten ei auta kuin paiskia hommia ahkerasti ja nöyrästi, sitä olen myös valmis tekemään. Pitää löytää hyvä yhteys kumppaneihin ja pitää heistä hyvää huoli. FC Lahti pystyy tarjoamaan monelle lahtelaiselle yritykselle paljonkin, palvelu tai panos voidaan muokata tilanteen ja yrityksen mukaan. Sinänsä brändi on vahva, FC Lahti on ollut olemassa 20 vuotta ja on pelannut suomalaista huippujalkapalloa, Länsitalo miettii.

Kotipeleihin pitäisi saada ensi kaudella houkuteltua enemmän yleisöä. Siihen lääkkeeksi Länsitalo näkee ottelutapahtuman parantamisen jokaisella osa-alueella.

– On tärkeätä, että saadaan yleisöä katsomoihin. Meillä on hienot fanit täällä Lahdessa. Viimeinen kotipeli oli semmoinen show omasta mielestä, että vähintään tuollaiset tapahtumat pitäisi saada joka kotipeliin. Jalkapalloa tehdään yleisölle ja heidän pitää viihtyä. Tuodaan seura ja pelaajat lähemmäs yleisöä sekä ollaan näkyvissä katukuvassa, Länsitalo kertoo näkemyksiään.